شرکت بهزا با توجه به سبقه ی الکترونیکی خود و تصمیم هیات مدیره برای ورود به انرژی های نو در اولین اقدام بازار تولید توامان برق و حرارت و سرما را مد نظر خود قرار داد.

پشتیبانی دولت ازطرح های انرژی های نو و بخصوص طرح های تولید توامان برق و حرارت و سرما چشم انداز بسیار مثبتی در این صنعت پدید آورده است. دولت در کنار وام های گوناگونی که در این عرصه عرضه می دارد، گاز را رایگان در اختیار گاز-ژنراتور قرار می دهد و برق حاصله را با قراردادهای تضمینی ۵ ساله یا ۱۰ ساله خریداری می نماید.

با راه اندازی چنین نیروگاه کوچکی عملاً یک تولیدی کوچک ساخته شده است که درآمدش از فروش برق تامین می شود. در کنار این نیروگاه  کوچک با استفاده از گرمای هدررفت موتور می توان ساختمان ها، استخرها، ایستگاه ها، فرودگاه ها، مراکز  تجاری، سینماها، تئاترها، استادیوم ها، و … را گرم و همه آنها بعلاوه سردخانه ها را با یک چیلر جذبی سرد  نمود.

به این ترتیب بدون نیاز به بویلر و هزینه خود آن در کنار هزینه گاز سرسام آور آن عملاً بصورت رایگاه فضاهای مورد نیاز خود را سرد و گرم و درآمد زایی نیز کرده ایم. در کنار این موضوع دیگر نیاز به رادیاتور  و کار اضافی برای گرم کردنِ موتور نیز از بین رفته است.

با جستجو در بازار، شرکت بهزا به این نتیجه دست یافت که، با وجود طراحی علمی چنین مجموعه ای که نیازمند متخصصین در حوزه های موتورهای احتراقی، برق و چیلرهای جذبی است، مشکل اساسی اینگونه طرح ها سرپا نگهداشتن و مراقبت از این طرح ها است. برای این منظور شرکت بهزا خود را در جایگاه جمع کننده سیستم و پشتیبانی کننده از محصول نشاند و از دو شرکتِ دانش محور بهزادیزل به عنوان متخصصین موتورهای احتراق داخلی در ایران و ویونا به عنوان متخصصین و سازنده چیلرهای جذبی در ایران کمک گرفت تا این دو شرکت، شرکت بهزا را در این امر خطیر همراهی کنند. در کنار این دو شرکت، شرکت رصا متشکل ازتعمیرکاران حرفه ای و مهندسین نگهدارنده موتورهای سنگین و نیمه سنگین و همچنین تعمیرکاران حرفه ای و علمی چیلرهای جذبی پشتیبانی از محصول را بیمه خواهند نمود.

به این ترتیب با استفاده از بخش بازرگانی قوی شرکت که تامین قطعات یدکی را آسان و در کوتاه ترین زمان ممکن می سازد عملاً تمام حلقه های این زنجیره تکمیل شده و شرکت بهزا در این عرصه به بازارتولید توامان برق و حرارت و سرما معرفی می شود.